Modul de desfășurare a activității de eliberarea a extraselor REVISAL
Potrivit articolului 6 din Hotărârea Guvernului 1164/2022 privind aprobarea Procedurii de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate, inspectoratele teritoriale de muncă au obligația să elibereze la solicitarea scrisă a salariaților/foștilor salariați un extras din registru în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrării solicitării.
Pentru acest extras se va percepe tariful reglementat prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice numărul 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale Inspecției Muncii, referitor la eliberarea de certificate cu informații extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecției Muncii.
Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj aduce la cunoștința salariaților sau foștilor salariați faptul că în conformitate cu prevederile
articolului 7, alineat 6, din Hotărârea Guvernului 905/2017 - privind registrul general de evidența a salariaților, obligația de eliberare a extrasului din registru revine angajatorilor.